Wilt u fietssleutels bestellen?

Axa FietssleutelsBestel hier je fietssleutel
Trelock of Abus fietssleutelsBestel hier je fietssleutel

VAAK GESTELDE VRAGEN

Kan ik mijn fiets afhalen?Hoe kan ik betalen?
Wat zijn de bezorgkosten?Kan ik mijn fiets ook verzekeren?
Is de fiets op voorraad?Moet ik de fiets zelf in elkaar zetten?
Welke maat is voor mij geschikt?Kan ik de fiets eerst bekijken en proefrijden?
Garantie? Retourneren?Kan ik de fiets via het Fietsenplan betalen?

Uw fiets afhalen

(terug naar boven)

Een fiets is een dure aankoop en wij snappen dat je die wilt afhalen. Kun je meteen even een kleine proefrondje maken en zetten wij het zadel nog even op de goede hoogte. Afhalen is mogelijk in onze winkel in Silvolde.

  1. Bij het plaatsen van je bestelling kun je kiezen of je de fiets wilt laten bezorgen of ophalen in Silvolde.
  2. Je krijgt een bevestigingsmail van je bestelling. Wanneer je hebt aangegeven dat je de fiets wilt afhalen dan nemen wij contact met je op voor een afspraak om de fiets af te halen. U krijgt dan bij ons in de winkel voldoende gelegenheid voor het perfect op je lengte afstellen van de fiets en eventuele vragen.
  3. Vergeet je bevestigingsmail niet mee te nemen. Printen mag, maar de mail laten zien op je smartphone is ook prima. Indien je gekozen hebt voor betalen bij afhalen kun je gewoon pinnen of contant betalen bij ons.

U kunt ons hier vinden:

Bezorgkosten

(terug naar boven)

Tenzij anders aangegeven, zijn de bezorgkosten van accessoires tot € 50,- per bestelling € 6,99.
Boven de € 50,- vervallen de verzendkosten.

Fietsen worden gratis naar u verzonden, tenzij expliciet anders aangegeven.

Levertijd

(terug naar boven)

Het liefste wil je zo snel mogelijk op je nieuwe fiets kunnen stappen. Dat willen wij natuurlijk ook, maar helaas kunnen we niet elke fiets in elke kleur en maat op voorraad houden. Jij bent begrijpelijk genoeg maar in één ding geïnteresseerd, wanneer heb ik mijn fiets thuis?

Wanneer u de fiets besteld hebt krijgt u van ons meteen een definitieve leverdatum. Wilt u deze voor het bestellen weten, dan kunt u het beste met ons bellen. Onze klantenservice is tijdens openingstijden bereikbaar op 0315 323 919. U kunt ook een email sturen via ons contactformulier. Deze worden tijdens openingstijden binnen enkele uren beantwoord.

Maatadvies

(terug naar boven)

Hoe kies je nu de juiste maat? Er is niets vervelender dan dat je je fiets binnenkrijgt en het toch de verkeerde maat blijkt te zijn. Wij hebben getracht bij elke maat een lichaamslengte te koppelen, maar zeker bij de sportfietsen luistert het wat nauwer.

Zit je net op de grens tussen twee maten. Kies als sportieve en lenige fietser dan de kleinere maat. Zo zit je wat compacter, maar ook dieper en dus meer druk op je rugspieren. Ga je vooral lekker touren en voor comfort, kies dan de grotere maat.

Wanneer je al een fiets hebt waarop je jaren met plezier fietst, dan kan je je framemaat meten van trapas tot bovenzijde van de zitbuis.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, geen mens is namelijk gelijk. Mocht de fiets toch niet passen, dan gaan we samen met je op zoek naar een goede oplossing.

Kom je er niet uit?

Omdat je wellicht wat andere lichaamsverhoudingen hebt, omdat je van anderen wellicht een totaal ander maatadvies hebt gekregen of simpelweg twijfelt. Neem dan gewoon contact met ons op, dan gaan wij met je opzoek naar de beste fiets.

Retourneren en Garantiebepalingen

(terug naar boven)

Retourneren

Toch niet tevreden of uw product of blijkt er iets kapot te zijn? Dat is heel vervelend en dat gaan we direct voor u oplossen.

Wat kunt u van Van Balveren Fiets en Fitness verwachten?

  • U heeft 14 dagen bedenktermijn om het product terug te sturen naar Van Balveren Fiets en Fitness.
    Het product moet ongebruikt zijn, compleet en onbeschadigd. U mag het product dus bekijken, de bijhorende onderdelen monteren en een proefritje binnenshuis maken. Mocht u twijfelen, dan is het verstandig er niet een proefrit mee te maken naar uw werk!

    Wilt u een fiets terugsturen, neem dan even contact op met ons, dan maken wij een afhaalafspraak met onze vervoerder. Een fiets kunt u namelijk niet gewoon met de post terugsturen.

  • U kunt uw fiets ook persoonlijk retourneren bij Van Balveren Fiets en Fitness. Maak hiervoor wel eerst een afspraak.

  • Kosten voor het retourneren komen voor eigen rekening, tenzij het natuurlijk onze fout is of het defect onder de garantie valt.

  • Product stuk? Vervelend om te horen. Neem direct contact met ons op, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Ook als het geen garantie blijkt te zijn.

  • Ruilen van producten is helaas niet mogelijk.

Garantiegeval? Wij halen uw fiets op.

Niets is zo vervelend als een kapotte fiets. Indien er iets kapot gaat aan uw fiets en dit blijkt een garantiegeval te zijn, dan kunnen wij uw fiets op laten halen door onze vervoerder en repareren of we komen zelf even kijken of we het direct op kunnen lossen. In het eerste jaar nemen wij de kosten hiervoor helemaal op ons! Wanneer de fiets weer in orde is maken we een afspraak om de fiets weer bij u te bezorgen. Of iets een garantiegeval is wordt bepaald door onze gespecialiseerde medewerkers, in nauw overleg met de fabrikant. Mocht u twijfelen of het defect onder de garantie valt, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

GARANTIEBEPALINGEN:

Art. 1 - Garantiebepalingen
1. De ondernemer garandeert dat de geleverde producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het betreffende product.
3. De garantie is niet overdraagbaar.
4. De door ondernemer op grond van deze voorwaarden verstrekte garantie laat onverlet de mogelijkheid om de ondernemer aan te spreken op grond van de gewone, wettelijke bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.

Art. 2 - Garantieperiode
1. Producten worden gedurende 2 jaar gegarandeerd op constructie- en/of materiaalfouten.

Art. 3 - Garantieomvang
1. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen, waarvan door ondernemer is vastgesteld dat sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ondernemer worden gerepareerd dan wel worden vervangen.
2. Kosten van transport van en naar ondernemer komen voor rekening van de consument.
3. Indien een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt en het origineel niet meer leverbaar is, dan zorgt de ondernemer voor een minimaal gelijkwaardig alternatief.

Art. 4 - Indienen garantieclaim
1. Claims onder deze garantie dienen, onder aanbieding van het betreffende product en een geldig aankoopbewijs, ter inspectie te worden aangeboden bij de ondernemer. Gemaakte kosten van derden worden door de ondernemer niet vergoed.

Art. 5 - Aansprakelijkheid garantie
1. Een door ondernemer gehonoreerde garantieclaim betekent niet dat de ondernemer ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van de ondernemer strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze voorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer betreffende gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

Art. 6 - Uitsluitingen garantie
1. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.
2. In de navolgende gevallen vervalt de garantie:
2.1. Onjuist en/of onzorgvuldig gebruik van het product en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is;
2.2. Het product is niet conform de door fabrikant voorgeschreven instructies onderhouden;
2.3. Technische reparaties zijn niet op vakkundige wijze verricht;
2.4. Naderhand gemonteerde onderdelen komen niet overeen met de technische specificatie van het betreffende product of zijn onjuist gemonteerd;
3. Specifieke productvoorwaarden en uitsluitingen:
3.1. Wielsets: uitgesloten van garantie zijn wiellagers en overige loopdelen. Ook spaakbreuk is uitgesloten van garantie, tenzij veroorzaakt door constructie- en/of materiaalfouten. Om spaakbreuken te voorkomen dient een nieuwe wielset na 500km te worden nagespannen.
3.2. Verende voorvorken: Om goede prestaties, veiligheid en een lange levensduur van uw voorvork te verzekeren is er regelmatig onderhoud nodig, kijk voor het onderhoudsschema van uw voorvork in de gebruikershandleiding, deze is ook te downloaden op de website van de betreffende fabrikant. Garantie is niet van toepassing op normale slijtage. Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage, ondervinden schade als gevolg van normaal gebruik en of het achterwege blijven van onderhoud volgens fabrikant;
3.3. Polar hartslagmeters: De garantie op batterijen is beperkt tot 6 maanden. In enkele gevallen is de sensorbatterij niet vervangbaar, de aanschaf van een nieuwe sensor is dan noodzakelijk. Alle garantieclaims worden rechtstreeks afgehandeld door Polar Nederland;

Art. 7 - Onderhoud
We adviseren aangeschafte producten te onderhouden volgens de instructies van de betreffende fabrikant. Tijdig en vakkundig onderhoud voorkomt problemen en garandeert een langere levensduur.

Hoe kan ik betalen

(terug naar boven)

U kunt op verschillende manieren bij ons afrekenen. Zo kun je vooraf betalen of betalen bij het afhalen bij onze winkel. De betaalwijze kun je kiezen in de derde stap van je winkelmandje.

Ideal

Je kunt de fiets vooraf betalen via Ideal. Eèn van de meest gebruikte en eenvoudigste betaalwijzen. Op deze manier is de fiets het snelste bij je in huis. Via Ideal staat het geld namelijk per direct op onze rekening en kunnen wij het snelst de order verwerken.

Creditcard & Paypal

U kunt bij ons afrekenen via Paypal. U kunt uw aankopen via Paypal ook afrekenen met uw creditcard door deze te koppelen aan uw Paypal account. Een betaling via Paypal is voor ons direct zichtbaar en dus snel verwerkt!

Vooruitbetalen via Bankoverschrijving

U kunt ook de order vooruitbetalen via uw telebankieren. Doordat soms de banken onderling een verwerkingstijd hebben kan de verwerking van de order vertraging oplopen. U kunt deze optie kiezen in het betaalscherm.

Kan ik mijn fiets verzekeren?

(terug naar boven)

Uiteraard kunt u uw fiets verzekeren. Alle informatie kunt u vinden op deze pagina.

Moet ik mijn fiets zelf in elkaar zetten?

(terug naar boven)

Nadat onze monteurs je fiets geheel hebben afgesteld en uitgebreid hebben getest in onze werkplaats, draaien zij het stuur en demonteren zij de pedalen. Dit doen we zodat de fiets schadevrij bij je bezorgd kan worden. Bij de levering van je fiets zit een duidelijke instructie hoe je je fiets voor het laatste gedeelte rijklaar krijgt. Omdat dit per fiets verschillend is kiezen wij ervoor om deze instructie bij de fiets mee te leveren.

Kan ik de fiets bekijken en proefrijden?

(terug naar boven)

Om het verschil tussen de diverse elektrische systemen zelf te ervaren kunt u bij ons terecht, of bij de testcentra van de fabriek. Gazelle heeft een Expirience Center in Amersfoort, en zijn bezig met de bouw van een nieuwe in Brabant. Koga, Sparta, Batavus en Haibike staan in het testcentrum van Accell in Ede, genaamd De Fietser. Bij deze testcentra staat altijd vrijwel alle normale en elektrische fietsen klaar om uit te proberen. Bij onze winkel kun je ook terecht voor advies op maat en het testen van de fietsen. Er staan hier testfietsen en wanneer je je keuze hebt gemaakt en de fiets is in voorraad dan is het mogelijk dat hij wordt klaargemaakt terwijl u wacht. Als je een fiets bij ons aanschaft via de webshop, dan heb je een bedenktijd van 14 dagen. Op deze manier kun je de fiets thuis goed bekijken en deze eventueel terugsturen/-brengen als je toch af wilt zien van je aankoop. Het is dan wel belangrijk dat de fiets geen gebruikssporen vertoont.

Kan ik meedoen aan het fietsenplan?

(terug naar boven)

Momenteel zijn er drie soorten manieren waarop een fiets met een fietsplan of WKR regeling kan worden uitgevoerd.
U zult bij uw werkgever moeten nagaan of en welke manier bij uw werkgever van toepassing is.

  1. Je werkgever maakt het bedrag van de factuur naar ons over. Hierbij zoek je de gewenste fiets uit en dien je de order/offerte in bij je werkgever, die vervolgens het bedrag naar ons overmaakt.
  2. Je betaalt de factuur en dient deze in bij je werkgever. Hierbij zoek je de gewenste fiets uit en dien je de factuur in bij je werkgever. Hierbij is het mogelijk dat je een kopie krijgt van de originele factuur. Op deze manier verrekend uw werkgever met u de fiets.
  3. Het fietsplan / WKR regeling loopt via een tussenpersoon ( NFP, Fiscfree of BFN).

De eerste 2 methoden zijn vrij eenvoudig, u bestelt een fiets en ontvangt de factuur ervan. Wanneer de werkgever de fiets betaalt dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen, dan sturen wij u een factuur waarop alle gegevens van de werkgever en werknemer worden vermeld. Bij de tussenpersoon regeling hebt u een bestelformulier met een code of contractnummer. Deze kunt u digitaal doorsturen naar ons op mailadres vanbalveren@gmail.com. Wij nemen deze dan in behandeling. Vul deze zover mogelijk in, wat u niet weet laat u leeg.

Uiteraard kunnen wij u ook hier in de winkel helpen met het formulier.

Hulp nodig? Bel 0315 323 919